Könnyű túra egy kétezres csúcsra

A karintiai Nockberge hegység legkönnyebben megmászható nagy kétezres csúcsa, a Nockalmstrasse panorámaút legmagasabb pontjáról egyszerűen elérhető Königstuhl. Az Eisentalhöhe hágótól széles, kényelmes, közepesen meredek úton, legelőkön keresztül kapaszkodunk fel a páratlan kilátást nyújtó Königstuhl-ra.

A túra hossza: 6,2 km oda-vissza

Szintkülönbség: 300 m fel, ugyanannyi le.

Kiindulópont: Nockalmstrasse, Eisentalhöhe, a fizetős panorámaút legmagasabb pontja, Innerkremstől 8 km. Az út mentén több parkolóhely.

Könnyű, egyszerű hegyi túra kitűnően jelzett, széles turistautakon. Közvetlenül a csúcs alatt köves szakaszok. Kora nyáron hófoltok előfordulhatnak! Az útvonalat az Ausztriában szokásos piros-fehér-piros felfestések és a sárga útjelzőtáblák jelzik.

Térképkivágat: WK 221 Liesertal Maltatal 1:50 000 (freytag & berndt), www.freytagberndt.hu

A Nockalmstrasse panorámaút legmagasabb pontjától az Eisentalhöhe (2049 m) hágótól indulunk. A hütte épületében vendéglátóhelyet és helyi termékeket árusító üzletet találunk. Az épülettel szemben, az út túloldalán indul a turistaút a Königstuhlra. Kényelmes, széles utunk mérsékelten emelkedve felér egy kis nyeregbe, pár lépéssel előtte az Y alakú elágazásnál jobbra tartsunk, majd kissé lejteni kezd, aztán nagyjából szintet tartva halad az Eisentalhöhe csúcsának keleti oldalában.

A gyalogútról szépen rálátunk a jobbra, előttünk magasodó Königstuhl csúcsára. 2070 méteres magasságban érjük el a jobbról, a Karlbad felől jövő 122-es turistautat. Mi egyenesen a hosszú kerítés mellett gyalogolunk tovább úticélunk irányába. Egy széles kanyarnál újabb táblás útelágazásnál érjük el a 118-as utat,a élesen balra fordulva innen a Grünleitennockra juthatunk, mi azonban jobbra tartunk a 118-ason. Az úttól kissé távolabb, balra egy kis mélyedésben, a legelőkön felcsillan a kis Friesenhalssee víztükre (2150 m).

A Friesenhalshöhe oldalában enyhén emelkedő utunk rövidesen felvisz a Königstuhlscharte nyeregbe (2190 m), ahonnan észak felé is megnyílik a táj. Az útelágazásnál a 125-ös úton kezdjük meg a végső csúcstámadást. Félóra alatt felszerpentinezünk a jól követhető, kissé sziklás ösvényen a Königstuhl (2336 m) csodás kilátást nyújtó, csúcskereszttel jelzett tetejére. Visszafelé ugyanazon az úton megyünk kiindulási pontunkhoz, az Eisentalhöhe hágóhoz.