Mély völgyben fekvő, elragadó alpesi tavacska körüli séta

A számtalan, szebbnél-szebb tóval büszkélkedhető Karintiában, a közkedvelt üdülő- és fürdőhelytől, Bad Kleinkirchheimtől délre található völgyben, két kisebb, elragadó fekvésű tavat is találunk, a Feldsee-t és az Afritzer See-t. Mindkét tavat népszerű túraútvonalak veszik körül, a kisebb, északabbra lévő Feldsee, más nevén Brennsee körüli könnyű, változatos, látványos túraútvonalat a tóparti, bájos kis településről, Feld am See-ről indítjuk.

Szintkülönbség: 132 m fel, ugyanannyi le.

Könnyű, családi kirándulás, kevés szintkülönbséggel, jól jelzett turistautakon, ösvényeken, néhol aszfaltúton. Az út jelzése az Ausztriában megszokott piros-fehér felfestés, ill. a kereszteződésekben található szabványos sárga színű és barna, fából készült útjelzőtáblák.

Kiindulópont: Feld am See, templom, Kirchplatz, díjköteles parkolók a falu központjában vagy a Seestrassén, a teniszpályáknál ingyenes parkolási lehetőség.

Térképkivágat: WK 5221 Nockberge, Bad Kleinkirchheim 1:35 000 (freytag & berndt), www.freytagberndt.hu

A Feldsee, a keletről a Wöllaner Nock, nyugatról pedig a Mirnock tömbje által határolt, észak-déli irányú Gegendtal nevű völgyben fekszik. A völgynek, ill. a tónak két jól megkülönböztethető oldala van, a keleti, az ún. napos, míg a nyugati, az árnyas oldal. Tókerülő túránkat a napos oldalon kezdjük, majd az árnyas, erdős oldalon térünk vissza a faluba.

A temetővel körülvett, egyszerű külsejű templom előtti, szökőkutas terecskétől kezdjük sétánkat. A templom elől balra indulunk a Rauthstrassén, majd pár lépés múlva jobbra fordulunk a Seestrasséra. Elmegyünk a teniszpályák mellett, itt ingyenes parkolóhelyek is vannak, szállodák, panziók mellett fut az aszfaltút, közelítjük a szépen rendben tartott tópartot, majd az utolsó ház után, egy táblával is jelzett elágazásnál, balra felfelé térünk le az aszfaltról (Sonnenweg).

Emelkedő ösvényünk erdőn, mezőn vág át, kis fahidakon keresztezünk néhány gyorsan futó hegyi patakot, időnként ki-kibukkan a tó víztükre, majd megnyílik a táj, meredek fekvésű, üdezöld legelő következik, ahonnan parádés kilátás nyílik a falura és a tóra. Egy elágazásnál, eszményi helyen lévő piknik asztalnál pihenhetünk meg, pazar panorámát élvezve fogyaszthatjuk elemózsiánkat.

A pihenőpad alatt ösvényünk egy szélesebb murvás útba torkollik, ezen egyenesen folytatjuk utunkat a Sonnenweg-en, majd egy perc múlva egy aszfaltos utat érünk el. A Sonnenweg itt kissé balra folytatódik az Afritzer See felé, mi élesen jobbra lefelé kanyarodunk, az aszfaltcsík éles balkanyarral fordul egyre lejjebb a tó felé, és lekanyarog a tó partján futó Seestrasséra. Itt balra tartunk, jobbra a strand és büféje, balra pedig egy lugasban kialakított pihenőhely mellett megyünk el, majd elérjük a forgalmas országutat.

A pár házból álló Erlach településrész házai közt járunk, keresztezzük a műutat, egyenesen szemben, felmegyünk egy kis utcára, jobbra fordulunk, pár ház után nagyon figyeljünk, mert két épület között, balra vezet felfelé egy kis ösvény. Útjelzőtáblát is találunk itt, megkerüljük a házat, a ház mögötti füves csapáson átmegyünk egy kerítésen, emelkedő ösvényünk átvág egy szép fekvésű legelőn, ahonnan szép kilátás nyílik a tó déli végére. Erdőbe érünk, és pár méter után, egy kerítésnél elérjük a tó árnyas oldalán futó Rudolf-Greinz-Weg-et. Itt jobbra megyünk (tábla: Feld am See, Rudolf-Greinz-Weg), szintet tartó, kényelmes, pihenőpadokkal tarkított gyalogutunk gyönyörű fenyőerdőben vezet, néhol hatalmas sziklák, mohos, öreg fenyőfák közt, néhol kis hidakon át haladunk, nem messze a Feldsee-től.

15-20 perc gyaloglás után elérjük a modern Hubertus-kápolna épületét, tovább egyenesen megyünk az erdei ösvényen, majd a Waldarenánál, egy kissé elhagyatott erdei táborszerűségnél elágazáshoz érünk. Ha egyenesen megyünk, a Birkenweg-en kötünk ki, mely bevezet Feld am See házai közé. A végén jobbra fordulva érünk ki a műútra, melynek túloldalán már látjuk kiindulási pontunkat, a templomot. Amennyiben jobbra lefelé, egy kis ösvényen megyünk, pár lépés után kijutunk az országútra, keresztezve azt, kissé balra indul a Rathausstrasse, átkelünk egy hídon, majd érdemes kis kitérőt tenni jobbra a Feldsee partján kialakított, kulturált kis parkba. A park végénél balra vezető gyalogút egyenesen visszavisz minket a Seestrasse melletti teniszpályákhoz, a parkolóhoz.

Tipp: Elsősorban kisgyermekes családoknak remek hely a Feld am See északi részén kialakított vadaspark. A 11 hektár nagyságú parkban szarvasok, őzek, vaddisznók, mangalicák és egyéb állatok figyelhetőek meg. A parkhoz tartozik még egy állatsimogató, egy Halmúzeum nagy akváriummal, és egy kiállítóterület melyen kitömött afrikai és amerikai állatok diorámái sorakoznak.

Alpen Wildpark Feld am See, a parkot Feld am See-től északra, Radenthein felé, a 98-as főútról balra leágazó úton érhetjük el.